Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.05.2011 18:50 - Shadow of the Colossus (PS2) Ревю
Автор: techlife Категория: Технологии   
Прочетен: 2117 Коментари: 1 Гласове:
1

Последна промяна: 03.05.2011 18:38


image

И така. Първо, знам, че играта не е нова (2005г. е излязла) и е едно от най-харесваните заглавия за Playstation 2, освен това заема първо място в класацията за PS2 игри на IGN. Но ако все още не сте играли SOTC и се чудите, прочетете следващите редове. Факт е, че и аз харесвам играта, но ще се опитам да бъда възможно най-обективен, така че моля заклетите фенове да не ме подгонят с факли и вили.

Още от интрото на играта виждаме, че е нещо мащабно. Света е огромен, човек може да пътува с часове, само за да разглежда това прекрасно място. Има планински местности, блата, пустини и широки поляни, достатъчно обширни, за да не изглеждат просто наблъскани там, а всичко изглежда почти реално.
Но да не забравяме, че сме във фентъзи свят, нали? В Центъра на тази местност (The Forbidden Land/Забранената Земя) има голям храм, в който са издигнати 16 статуи, изобразяващи страшни зверове. Главния герой, чието име не се споменава(японската версия на играта се казва Wanda to Kyozo, официално преведено "Wander and the Colossus", което поражда мнение, че това е името на героя.) влиза в храма, за да потърси начин да съживи момиче, което било принесено в жертва, защото се смятало, че има прокълната съдба. Тогава гласът на божественото създание Дормин казва на момчето, че това, което се опитва да направи е възможно само ако намери и убие шестнайсетте колоса, които са издигнати в статуи. Но колос не може да умре от ръката на смъртен, за което нашия човек се е подготвил, открадвайки "The Ancient Sword/Древният Меч" преди да дойде. Също така Дормин споменава, че за да му се изпълни това желание, Уандър трябва да плати изключително висока цена.

И така, играта започва. Това, което ми допадна изключително много е, че героя има кон. Звучи скучно, но коня никога не оставя Уандър и винаги се притича на помощ, когато го извика(е, поне се опитва).  Първите двайсетина минути от играта са нещо като Tutorial Level, обяснява се с кое копче какво се прави. Тук е момента да кажа нещо за контролите на играта - ужасни са. С Х се извиква коня(чието име е Агро), с О се насочва меча към слънцето, а където отразените слънчеви лъчи се съберат, там се намира колоса. Триъгълника е скок, а квадрат е удар. С Р1 се правят поне 3 неща(приклякане; като се задържи със триъгълника заедно е претъркулване; когато е на коня, героя се изправя, освен това се използва за задържане върху повърхности). Наляво и надясно на Д-пада сменят оръжията(лък и меч). Левия аналог стик движи героя, десния камерата, Л1 фокусира камерата върху колоса. Л2, Р2 не вършат никаква работа, както и нагоре и надолу на Д-Пада, също така натискането на Аналог стиковете също не работи. Управлението е лошо, а камерата винаги намира начин да е неудобна. Можеха да направят управлението малко по-лесно, не мога да разбера къде е проблема, но както и да е.

Да поговоря малко за иначе хубавия и просторен свят. Повечето игри дават нещо за правене докато стигнем до боса. Не и тази. Между Уандър и Колосите няма нищо друго, освен необятно нищо. Това не е задължително да е лошо, но по някой път играта ми се струваше празна. Като че ли са гонили крайни срокове и са я пуснали преди да сложат обикновените врагове. Има местности, които си личи, че са създадени с доста труд, а там няма нищо. На повечето места, като руини, езера, върхове, има колоси, но някои площи просто изглеждат забравени. Единствените създания, обитаващи тази земя, са гущери и птици.

Историята мен лично ме издразни. Никой не казва какво точно се е случило с момичето, не получаваме никаква информация за главния герой, не разбираме какво е това място, какво е било преди да стане дом на колосите. Цялата история също изглежда половинчата и недоизмислена. Получаваме гатанки и недомлъвки, нищо, което навързва нишката на събитията и е дразнещо, защото толкова дълга игра не може да остави играчите без обяснения.

Колкото до геймплея - А именно убиването на колоси - доволен съм. Напрегнато е, отнема доста време, трябва да използваме мозъка си, а чувството след като най-накрая паднат, е облекчение и гордост(ако не използваш Walkthrough). Както вече казах, няма ъпгрейди, комбота, спешъли, магии, и други глупости, просто трябва да се открие правилното място, където да бъде ударен. Единствените "пауър-ъпи" в играта са гущерите с бели опашки, които увеличават стамината на Уандър и някакви плодове, които увеличават живота му(аз лично не открих такива).
Геймплея продължава доста праволинейно почти до самия край на играта - убиваш колос, той се вселява в теб, или ти взима от жизнената енергия(както казах играта не помага много по въпроса "какво по дяволите се случва"), събуждаш се обратно в храма, където коня незнайно как и защо те чака, като си го оставил при колоса. След това отиваш и убиваш следващия и така до последния колос. Мисля, че беше след десетия, от външния свят идват група рицари(мисля, че) начело с един шаман, които търсят Уандър, за да го спрат да не задейства забраненото заклинание(което вече е в сила по това време), но и за да вземат меча, който той е откраднал. Тук се замислих, ако този меч е толкова могъщ и важен, а го открадва 17-18 годишно момче, което дори не може да замахне с него, а всеки път като скочи се спъва... Може би трябва по-добре да се пази този меч. Също така, като видях колко време им отне, сигурно не са го и наглеждали качествено. Идват буквално в последния момент, за да видят как и последния колос е убит и как Уандър се появява от нищото в средата на храма. В този момент Дормин благодари на нашия герой, че го е измъкнал от наказанието му и разбираме, че силите му са били затворени в тези шестнайсет колоса и ние сме му помогнали да си ги върне. Тогава момчето бива обладано от демона и започва да сее разруха в храма. Шамана взима меча и го хвърля в малко езерце в задната част на храма, отваряйки портал, към... нещо. Тогава има полу-геймплей-полу-кътсцена, в която се опитваме да избягаме от портала, който ни засмуква, но безуспешно. Падаме в езерото, момичето се събужда и отива до него. Уандър се е превърнал в бебе с рога. Тя го взима и отиват тримата с коня да живеят някъде из Забранената Земя. Виждаме кътсцена, в която отиват в една гора и там срещат сърна. От къде е тая сърна?! През цялото време нямаше нито едно друго животно в играта, освен птици и гущери, сега показват едно истински живо място. Хубаво, но не се връзва...
Освен това, като че ли даже никой в самата игра не знае какво се случва. Според мен ако Уандър знаеше какво ще се случи, може би нямаше да влезе в тези земи. Не разбираме каква е връзката между него и момичето, нито нещо за шамана. Не получаваме и информация какъв е този демон Дормин и как са го убили миналия път, защо точно на това място, как се е издигнал този храм и т.н.

Остава обаче нещо друго, което искам да похваля. Музиката е страхотна. Надъхваща, оригинална, въздействаща. Въпреки, че не обърнах внимание докато играех, разбрах, че за всеки колос музиката е различна. Целия саундтрак е страхотен, само дето ми липсва музика докато пътувам към самите колоси, може би трябваше да има нещо...

И така. Крайно мнение за играта:
Определено прехвалена. Историята куца, геймплея не е нищо особено, праволинейността на играта досажда и към края просто искаш да приключиш с това. Света е хубав, но прекалено празен и това също омръзва. Според мен не заслужава титлата "най-добра игра за ПС2", но въпрос на вкус. 
И въпреки това, играта не е лоша и си заслужава изиграването.

Успех и се забавлявайте !


Тагове:   игра,   game,   Shadow,   review,   The,   of,   tech,   Ревю,   ps2,   colossus,


Гласувай:
1



Следващ постинг

1. анонимен - Аш
20.04.2012 00:23
Героят се казва Wander, а момичето се казва Mono.

http://ico.wikia.com/wiki/Shadow_of_the_Colossus

Ето още информация за играта.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: techlife
Категория: Технологии
Прочетен: 77688
Постинги: 5
Коментари: 106
Гласове: 12
Спечели и ти от своя блог!
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031